Populære indlæg

lørdag den 19. maj 2012

Sydlig Blåhals - en helt ny...



18. maj 2012 så jeg denne Sydlige Blåhals som en helt ny fugl for mit vedkommende  :)  Jeg har ganske vist set i hundredevis af den Nordlige Blåhals med den rødbrune "stjerne" i Norge og Sverige samt en del i Skagen, men denne med hvid "stjerne" er den første for mig  :)


Den havde en "blind" passager på issen...

Forbavsende svær at få øje på i rørene...


Bær over med mig - nu følger en del billeder uden kommentar...


-


-

-

Blåhalsen sang flere gange - ofte i duet til en Sivsanger der sad bare 10 til 15 meter væk, de imiterede hinanden lidt


-

-

-

-

-

-

Selv når den flyver i rørene er Blåhalsen svær at se...


-

-

-

-

-

-

-

-


Nå men Engkabbelejer er da også meget flotte -


er de ikke...  ;)


Skestorke i Perlen, Ulvedybet blev det også til denne dag...


-

-

Der kom -


flere til...


Denne 2K Skestork bemærkede jeg ikke før jeg så billedet - typisk...

Der var 8 Skestorke da jeg var der den 18. maj 2012, tidligere i foråret var der samme sted set 33 Skestorke...

2 kommentarer:

  1. Fin billede serie af både den sydlige blåhals og skestorkende!

    SvarSlet
  2. Hej Brian, du kan sikkert få en lignende billede serie af Skestorke når de går i sydvest-hjørnet af Vilsted Sø ;)

    SvarSlet